Cum aduc clienti la mediere
Cum aduc clienti la mediere este un subiect pe care il vom detalia intr-un curs de formare continua ce va fi anuntat pe acest site la momentul in care voi hotari ca este momentul sa il lansez pe piata. O tema atat de tehnica este destul de dificil de tratat, chiar si fiind in fata dumneavoastra cu proiector, flipchart, voce si gestica, dar asta nu ma va opri sa incerc sa va detaliez acum, in scris, o parte din secretele de marketing ce se pot aplica la noua profesie liberala – medierea .
Medierea este o afacere. Trebuie sa intelegem de la bun inceput ca mediatorii nu sunt nici functionari publici si nici reprezentatii statului pe probleme de pace sociala, prin urmare nu este nimeni dator sa le umple birourile cu clienti gata sa plateasca oricat pentru o hartie stampilata de ei. Profesia de mediator poate avea perspectiva de marketing a oricarei profesie de tip liberal . Sunt colegi care aplica pentru mediere tehnicile intalnite la societatile de asigurari private, altii care se promoveaza excesiv in media. Sunt mediatori care se impun prin sedii opulente si extrem de vizibile, la fel cum sunt mediatori care cred ca marfa buna nu are nevoie de reclama.
Ca sa stim cum putem aduce clientii in birourile noastre trebuie sa incepem prin a stabili care este profilul clientilor pe care ii asteptam.
Multi mediatori au spus ca justitiabilii pe care ii gasim in judecatorii sunt posibilii clienti, prin urmare sa mergem acolo cu flyere si sa le spunem tare : ALEGE MEDIEREA !
Asta imi aminteste de una din maximele lui Murphy: Când ai un ciocan în mână toate lucrurile ți se par cuie.
Timp de peste doi ani asociatiile profesionale ale mediatorilor au desfasurat actiuni in judecatorii fara niciun rezultat iar “alege medierea” s-a dovedit un mesaj care in perceptia publica a fost primit ca “ alege sa te faci mediator “ spre fericirea prosperelor scoli de formare .
Care justitiabili ? as intreba eu, adica, pe ce spete se aplica profesia dumneavostra si din acelea pe care stiti sa le faceti cel mai bine ? Daca lista dumneavostra incepe cu divortul, va amintesc ca mediatorii nu divorteaza partile, doar le poate aduce la un numitor comun, ca divortul se face si la starea civila, si la notar, si in instanta, asadar paleta de oferte este foarte larga, deci trebuie sa ne orientam spre chestiuni mai serioase de atat.
Fie ca vrem sa recunoastem sau nu, medierea este parte a procesului juridic si pentru a exista trebuie sa faceti parte din sistem . Daca aflam care este locul nostru in acest sistem, “ ne-am asezat in piata” . Un mediator de care avocatii, notarii sau executorii judecatoresti nu au auzit trebuie sa aiba preocuparea de a exista in randul profesionistilor din angrenajul juridic. Odata prezent in echipa, s-ar putea ca si notarul si oficialul de la starea civila care constata ca partile nu au ajuns la un acord, sa apeleze la servicii de mediere .
Care este profilul clientului nostru ? Multi promoveaza medierea ca fiind ieftina, fara sa constientizeze ca astfel se adreseaza persoanelor sarace ori calice, care oricum nu ar cheltui nici mult nici putin pentru ceea ce pot mediatorii sa ofere.
Oficialii Consiliului de Mediere obisnuiesc sa aiba iesiri televizate numai pe posturile sau ziarele ce au target cititori cu studii superioare ( Bursa, Money Channel ), prin urmare din ceea ce vedem ca se practica am obtinut profilul de client ca fiind unul cu studii superioare care cauta solutii ieftine pentru probleme complicate si care atunci cand vrea sa apeleze la un profesionist il cauta pe holurile instantelor ! Ciudat profil ! Ma gandesc unde pot intalni omul acesta . La opera, la mall, la piata ? Ce alta trasatura comuna are acest personaj ? Si, mai mult de atat, acest personaj definit de practica de ce nu apeleaza la serviciile mediatorilor ? Ca doar mediatorii i se adreseaza direct cu fiecare ocazie.
Este greu, in lipsa unui dialog interactiv, sa va propun sa definim impreuna profilul clientilor la mediere. Dar pot sa incerc . Clientul nostru trebuie sa fie, in primul rand o persoana din proximitatea biroului nostru. Deci, ca sa ne fie client un cetatean trebuie sa fie din orasul, judetul, sectorul dumneavostra. Are ceva specific cetateanul din orasul nostru sau este la fel ca cei din alte orase ?
Apoi clientul nostru trebuie sa fie o persoana cu suficienti bani ca sa isi permita plata onorariului mediatorului. Clientul nostru, de asemenea trebuie sa aiba o problema atat de mare incat sa fie dispus sa plateasca pentru a o rezolva. Mai mult, problemele clientilor nostri trebuie sa fie din cele care se pot rezolva prin mediere , de preferat cele pe care stim noi sa le instrumentam ! Unde gasim noi concetatenii nostri cu suficienti bani care sunt predispusi la problemele la care ne pricepem noi ? Acasa ? Cei care stau in casa mult timp nu obtin nici multi bani si nici mari probleme nu au.
Pare si mai complicat ! ,,Sa stam in birou si sa ii trimita judecatorii la mediere altfel nu facem nimic !” Cand vad aceasta atitudine imi amintesc un citat care spune: Cine vrea, gaseste o solutie, cine nu, gaseste o scuza.
In cadrul cursului de formare continua vom putea face impreuna portretul clientului nostru, in functie de tipul de conflicte pe care sunteti specializat , in functie de oras, de zona in care aveti amplasat biroul, de tarifele pe care le practicati, si de notorietatea dumneavostra in profesie.
Vom analiza tot ce putem intelege despre acel tip de individ. Vom afla ce mananca si unde, ce citeste, cu ce circula, daca si de unde se imbraca, unde este deschis sa primeasca noi informatii si cand nu ne aude, desi ii vorbim tare. Cel cu conflicte de granituire poate fi gasit la cadastru sau la agentii imobiliare la ora pranzului, in timp ce persoana pe cale de a divorta poate fi intalnita la psiholog, consilier sau dupa-amiaza la o cafea cu o prietena in fata careia isi varsa oful !
Cel cu conflicte comerciale este la banca, la Registrul Comertului sau Camera de Comert, in timp ce individul cu conflicte de tip penal este nocturn si extrovertit .Dumneavoastra pe care il cautati ?
Cum ii gasim noi pe oamenii acestia ? Unde ? Ce canale de comunicare sa folosim in adresarea catre ei ? Cum ii convingem noi sa apeleze la serviciile noastre ? Cum reusim sa ii determinam sa ne retina numele si profesia pentru a ne recomanda in discutiile din mediile in care isi desfasoara activitatea ?
Din practica profesionala ca mediatori stim ca cele mai bune raspunsuri sunt scoase la lumina de cele mai bune intrebari !
Puteti gasi singuri aceste raspunsuri sau o putem face impreuna in cursul pe care il voi anunta aici la momentul potrivit .
Cu un like la aceasta postare voi sti ca sunteti interesat de acest curs, iar la momentul lansarii lui va voi anunta cu un mesaj pe contul dumneavostra de facebook .
Pana atunci va recomand sa continuati lectura pe acest site cu postarile:
-Curs Gratuit de Mediere – Formare continua
Mediator Petru Mustateanu – Bucuresti 2013
Sigur va mai intereaza si :
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.